Ugrás a fő tartalomra

Az egyetlen alternatíva

Nincs más hátra, hát előre. Már rég nem doptam papírra szavakat, és szinte már teljesen el is felejtettem, milyen is az, amikor kimerészkedem a fejemből egy kicsit. Megpróbálom, és hát azt kell mondanom, hogy egy pohár borral, nem is olyan rossz.
Mozgalmas időket élünk, és a nemzetközi helyzet egyre fokozódik. Szeretném megérteni azt, hogy mit is kívánnak tőlem, mi is az az elvárás, aminek a napokban, hetekben meg kell felelnem. Ez akkor igazán nehéz, ha az embernek van egy elképzelése, tegyük fel akár egy vágya is, és ebben a vágyban van akivel osztozhat. Ez pedig egyenlőre nem olyan nyugalommal írja, hogy azt a vágyat ő minden további nélkül be fogja tölteni, vagy akár csak meg fogja közelíteni a beteljesedés egyik pillanatát.
Gyakran vagyok egszisztenciálisan szorongó, gyakran bújok meg a magam kis vonalaim mögé. A hétköznapokban csak egyetlen dolgot nem tudok igazán értékelni, az az, hogy ha nem értek valamit, vagy hogyha úgy érzem, hogy olyat várnak el tőlem, ami számomra igazán nehéz. Bevallom néha sírni tudnék, de nem teszem, egyrészt tartásból, másrészt pedig azért, mert vannak akik nagyon számítanak rám.
Egyetlen alternatíva van. Ez nem hangzik túl egyszerűen, főleg akkor nem, amikor már napok óta alig aludtam, és márúgy érzem, hogy teljesen szétestek a körülöttem levő dolgok. Szeretnék aludni, szeretnék több időt tölteni a feleségemmel, és szeretnék dolgozni. Nem igaz, hogy ez nem teljesülhet. Az egyetlen befektetés, ami most történik velem, az az, hogy nem adom még fel. Még minden nap azt mondom, hogy hátha a trágyázása a tegnapi napnak megtermi mára gyümölcsét. Nem tudom. Istennek is volt egy ilyen befektetése az emberiség kapcsán. Nem igazán azért, hogy kezét nyújtsa felénk, nem igazán azért, hogy intervenire. Nem, ő nem a beavatkozásairól híres, hanem a tanításról. Olvastam valahol, hogy Járni akar megtanítani minket. Ez tetszik. Ez tényleg egy nagy befektetés, és ennek kifejezetten örülök. Azt hiszem, hogy ezért szeretem őt. Ő rám kiváncsi, arra, hogyan tudok ráhagyatkozni, ez az egyetlen alternatíva...

Megjegyzések