Ugrás a fő tartalomra

A monk

Középkorban játszódó regényrészlet.... :D szarkazmus a négyzeten!
"
-A Szóban forgó szerzetesek egyikét Khalkédóni Zószimosznak hívták. Feltűnt nekem a csontsovány arca, a minduntalan fel-felszikrázó karbunkulus szeme, a bozontos fekete szakálla, a hosszú-hosszú haja. Ha beszélt, akárha a megfeszített Krisztushoz szólt volna, aki közvetlenül az orra előtt hullajtja vérét.
-Ismerem a fajtáját, tele vannak vele a monostoraink. Fiatalon elpusztulnak, halálra sanyargatják magukat...
-Ő ugyan nem. Hozzá foghatóan mohó embert még sohasem láttam. Egyik este két velencei kurtizánhoz is elvittem, márpedig talán tudod, hogy azok messze földön híres művelői a világ legősibb mesterségének. Éjjel háromra úgy lerészegedtem, hogy haza kellett mennem, de ő ott maradt, s az egyik lánytól később azt hallottam, hogy ilyen sátánfajzattal még soha életükben nem volt dolguk.
-Ismerem a fajtáját, tele vannak vele a monostoraink. Fiatalon elpusztulnak, halálra sanyargatják magukat...
"
U.E. regényéből

Nehéz kihagyni ezt a szarkasztikus ábrázolálást az emberi létnek. Én azt hittem a világ legősibb mestersége egyébként nem az a bizonyos mesterség, de sokkal inkább a varázslás, sámánizmus... Dehát ugye tévedni is, emberi dolog...


Megjegyzések