Ugrás a fő tartalomra

Szökés az oktatás halálos völgyeiből by Sir Ken Robinson Ted Előadás

Mostanában amikor belépek egy oktatási intézménybe, akkor felmerül bennem a kérdés, hogy mikor találjuk meg a nyelvet, amit megért a gyerek is. Mikor szólítjuk meg a gyermeket. Mert bizony sokszor a gyermek, már nem is annyira gyermek. Látja, és tudja, hogy mit csinálhat, meddig mehet el a határban. Látja és tudja, hogyha mások megússzák, ő is biztosan megússza. Nos, az érdekeltséget nehéz felkelteni a gyermekben, hogy nem megúszni, megélni kell, a keresés, felfedezés lehetőségét. Hogy előre vihessük ezt a világot, a Földet, amit az unokáinktól kaptunk kölcsön.
Egy érdekes előadás. Nem vagyok kőkemény tanár, mert nehezen mérhető tárgyam van, igazándiból csak részkompetenciái mérhetőek, de mégis, ha odafigyelünk, ha lényegiben használjuk a hittant, kicsit hozzátesz a rajzhoz, a művészethez, az irodalomhoz, történelemhez, drámapedagógiához, stb. De ebben megtalálni az egyensúlyt, úgy, hogy a gyerek ne kapjon hányingert, és ne forduljon ki az útról, ha meglát engem a városban, vagy az iskolában. Hát számomra az már fél siker, -persze ha az ifi közösségekben látnám őket, az lenne az igazi tényleges siker.

Megjegyzések