Ugrás a fő tartalomra

Jack

November 22. margójára szeretnék most valamit lejegyezni, hiszen ezen a napon, valami véget ért. J. F. K. amerikai elnöknek és C. S. Lewissé egynapon távoztak az élők sorából. Míg az ameriai elnököt nagy tömegek gyászolták, addig az idősödő angol irodalomprofesszort csak alig egy páran.

Nem szeretnék mást, csak elmondani, hogy Lewis élete, és munkássága nagy hatással volt rám. Nem csupán kimozdított egy holtpontról, hanem elindított valami felé. Azt hiszem kijelenthetem , hogy soha senki nem volt rám ilyen hatással, még most is beleborzongok. Mégsem nevezném magamat Lewis fun-nak. Hiszen nem olvastam minden munkáját, nem voltam azokon a helyeken ahol ő volt, és nem ittam azt a sört amit ő ivott. Egyszerűen a gondolatok, amik tőle születtek, egyszerűen a regények, amiket írt, valahol közel állnak hozzám. Csakhogy egy pár dolgot említsek, amit felvettem a hetek, hónapok, évek folyamán: Jack becenevet-mindeddig sikertelenül küzdök azért, hogy az emberek így hívjanak- a pipázás, és az a régimódi kerek szemüveg, amit égen földön nem találok...

Álljon itt most egy pár gondolat annak margójára, amit igazán nagyra tartok a szerzőben. Valószínűleg lesz még egy bejegyzésem holnap, halálának 50. évfordulóján!

"Magánéletemben is csak egy irodalomkritikus és történész vagyok, hisz ez a foglalkozásom... Ennek alapján kész vagyok kijelenteni, hogyha bárki azt gondolja, hogy az evangéliumok legendák, vagy kitalált regények, akkor ezzel csak azt mutatja, hogy mennyire nem ért az irodalomkritikához. Már rengeteg regényt elolvastam, meg elég sokat tudok az emberiség hajnalán keletkezett legendákról is, és szilárd meggyőződésem, hogy az evangéliumok nem ezekhez hasonló történetek."

"Célozd meg a mennyet, és ráadásként megkapod a földet is. Célozd meg a földet, s egyik sem lesz a tiéd."

"A barátság akkor születik meg, amikor valaki azt mondja: "Tényleg? Hát te is? Én azt hittem, csak én vagyok ilyen."

"Az öröm teszi az életet élni érdemessé."

 "Szánalmas kudarcaimtól, és mi több,
látszatgyőzelmeimtől,
s a Nevedben fitogtatott okosságtól, mitől a hallgatóság nevet, és sírnak az angyalok,
valamennyi istenbizonyítékomtól,
Te, aki magadról jelt nem adsz,
szabadíts meg engem.
Lyukas garas minden gondolat. Silány képmás mind
Terólad. Add, hogy helyettük Tebenned bízzak.
Minden gondolatomtól, még attól is,
amit Terólad Gondolok,
ó szabadíts meg szépséges Csönd, szállj alá.
Uram, ki a szoros kapu, s a keskeny út Ura vagy,
csalárd limlomjaimtól szabadíts meg engem."

Megjegyzések