Ugrás a fő tartalomra

Az első könyv

Ez évben az első könyv amit elolvastam, címre talán kicsit bizar, de hadd indokoljam meg máris, hogy miért olvastam el a Bordályház Bizáncban című könyvet.
Hihetetlenűl jó történelmi regény, amely 3 nap eseményeit meséli el. A cselekmények pörögnek, és nem engedik az olvasót arra, hogy pihenni menjen... Ez egyesek számára csak egy óra hosszás kis szösszenet, holmi ponyva, amit átlapoznak, és leteszik. Nekem nem ennyi volt...
Igazán egyszerű, izgalmas és történelmi, személyesen is érdekel a bizánci kultúrkör, méghogyha a szereplők épp egy bordélyházba sietnek... 
Jól esett egy kis történelmi utazást tenni, igen a bordélyházak világába, a cselszövések és titkos tervek gyűjtőházába, de leginkább az esett a legjobban, hogy próbáltam magam elé képzelni az egészet. Semmi egyéb, csak elképzelni, hogy én vagyok a titkos megfigyelő, az a külső besúgó, aki mindenbe be van avatva, hogy a végén ki kerül ki győztesen a harcból, hogy ki kivel barátkozik, vagy ki kinek az ellensége. Nem mondom, hogy visszahozta az összes emléket amit valaha tanultam Bizánccal kapcsolatban, ám ez a világ mindíg elbűvölt. Ki volt ez a kis ficsúr, aki a világ ura lett, honnan jött az ötlete, hogy megszerkesztesse a nagy jogrendet szabályozó könyveket, felépítse a valaha épült legragyogóbb templomot, ami immáron közelít az 1500-dik évéhez! Lehet, hogy egyszerűen csak érdekeltek ezek, annyi viszont bizonyos, hogy az utóbbi órákban ez a regény engem megfőzött, és elolvastam.  
Ajánlom mindenkinek, aki szeret a történelem labirintusaiban csatangolni. Nem tudom mennyire hiteles, de én egy pillanatra ott éreztem magam Bizáncban...

Megjegyzések