Ugrás a fő tartalomra

Böjt 14.


Aztán így szólt: „Mihez hasonlít az Isten országa? Mihez is hasonlítsam? B-D fordítás 

Azután így szólt Jézus: „Mihez hasonló az Isten országa, és mihez hasonlítsam? UFO-fordítás

Lassan rájövök, hogy a 15. másodperc hírnéven túl is folytatnom kell. A borongós idő pedig nem szabad, hogy elmossa a figyelmemet arról, ami miatt elkezdtem.

Gyakran gondolok arra, hogy Jézus egyedül imádkozott. 

Gyakran gondolok arra, hogy Jézus imádkozott.

Gyakran gondolok Jézusra, amikor szembe ment az árral. 

Nem volt passzív, látta a körülötte lévő világot, és látta, hogy az merre tart. Jézus akármennyire egyedül imádkozott, vonult el a világtól, mégis benne élt abban.

Nem tudom, hogy a gonosz hatalom legyőzhető e általam, általunk akármilyen böjt által. 

Attól tartok, hogy ez majd fog csak megtörténni, nem most, amikor Isten helyreállítja az ő uralmát! De szeretném hinni, hogy napjaink történései is ennek a helyreállításnak a részei. Helyre kell, hogy állítsa! Részese akarok lenni ennek a helyreállításnak. 

Szeretnék Istenre figyelni jobban. Szeretném őt végíg kísérni, hogy haladjunk együtt...

...néha úgy érzem, hogy túl sok minden tör rá az emberre. Először meglepődtem, hogy olvasnak mások is engem, aztán hogy vajon megkapták- az ajándékot a kollégák, majd ma arra jöttem rá, hogy akármennyire is elvonulok a világtól, ha nem vagyok elég felkészült, fejetetejére áll az osztály, a gyarek a széken a padtársával beszélget, és látszólag nem zavarja, hogy óra van...

Haladni... Szemben az árral... Kérni Istentől erőt, a további útra... Jó megtapasztalni, hogy régnem látott érzések kerülgetnek... Hogy Istenre próbálom bízni a mindennapjaimat, nem lettem KÖNNYEBB... vagy nem lettem BÖLCSEBB... De szeretném hinni, hogy ettől ez a húsvét azért még igazán különleges lesz! 

NEM VAGYOK EGYEDÜL, és ez erőt ad a mindennapokban....

Ma tovább olvastam Anselm Grün könyvét- megint találtam egy két értékes gondolatot! :)

Bölytöléskor a szerzetes nem ragaszkodik többé a földi dolgokhoz. Elszakad minden szükségletétől és pusztán anyagi törekvéseitől. Egyre nagyobb étvágya támad Istenre. Megtapasztalja Jézus szavainak igazságát, hogy az ember nemcsak kenyérrel él, hanem minden olyan igével is, amely Isten szájából való... Aki böjtölni kezd először is létének sérültségét tapasztalja meg...by Anselm Grün


Megjegyzések